Jag tycker!

Jag tycker att lika mkt som man får kalla sig humanist borde man få kalla sig animalist! Men kollade upp det i Wiktionary och där stod det: one who believes in the dominance of man's animal nature in behavior. Och det gör jag ju inte...
Men jag vill liksom påpeka att jag är "animalist" först och sen humanist! För jag kan ju inte går runt och kalla mig djurist, det låter ju helt fel liksom!
Men jag ska iaf från och med nu kalla mig animalist och det ska få min egna definition!

Animalist = En person som bryr sig mycket om djur och står för deras rättigheter och känslor först och främst. (Lite utav en motsvarighet till humanist).

Take that Wikipedia!!!!

Så :), jag säger inte att jag inte bryr mig om människor, men jag tkr att vi skapar våra egna helveten. Men att djur är mer oskyldiga och ändå står ut med oss människor och våran skit som vi utsätter de för. De e inte rättvist! Men sen säger jag inte heller att alla ska tänka som mig, utan det är underbart att det finns en massa människor där ute som bryr sig om människorna först och så, men jag tkr att man ska veta vad jag står för ;).
Men alla är välkomna att joina. Spread the word...





Ha det muu <3



Kommentarer
Postat av: Anne Linde

Bra sagt! Att du står för vad du tycker och så, och att du inte kräver att alla håller med, m.m. :)

2010-04-08 @ 12:59:04
URL: http://geekydork.blogg.se/
Postat av: Alvinanneli

God bless you

2012-06-12 @ 10:54:56
URL: http://alvinanneli.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback