2 viktiga produkter från apoteket

Som jag skrivit många gånger förr så älskar jag denna kyla! Asså verkligen, jag njuter varje sekund. Det finns inget bättre, det finns inget som gör mig gladare och tryggare. På riktigt alltså, kanske påminner mkt om Östersund? Iaf, detfinns tyvärr negativa saker med denna kyla också. Och en sak är att den tär på hyn. Så nu har jag köpt hem lite produkter som ska hjälpa att förebygga.
1. En bra make-up remover. Jag har alltid använt tvål lr våtservetter tidigare, men det torkar ut huden. Men i den kyla måste man göra allt för att försöka hålla ansiktet friskt och lagom fuktigt.
2. En återfuktningskräm. Den här är också skitbra! Jag har fet hy, vilket gör att jag får finnar lätt och är alldeles blank. Men den här hjälper huden att återfå sin naturliga balans.
3. Är en receptbelagd gel. Den ska hjälpa mot min akne. Jag vet inte riktigt om jag har akne, men asså det håller i sig. Man tror ju att finnarna ska gå bort efter några år, men icke! Så jag ska testa denna gel i 3 månader sen drar jag till Akademiska och får behandling (y). Anledningen till att jag visar upp den i bloggen är för mig själv. Jag vill kunna gå tillbaka och komma ihåg när jag köpte den, det ska ju bli förbättring!
De två receptfria krämerna finns på apoteket. De är inte speciellt dyra och väldigt bra! Speciellt nu i vinterkylan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback