Vrf ska det vara så svårt att uttala orden rätt!?

Julkörskampen pågår just nu. Jag har inte stor koll, men klipp har lagts upp på face och så. Jag antar att det är olika körer som tävlar om någonting. Jag bestämde mig för att kolla lite klipp på hemsidan http://julkorskampen.interactivesolutions.se/. Jag fastnar för det här klippet

Och jag blir så jävla irriterad. Så irriterad att jag skrattar bara för att inte slå sönder någonting.
Visst är det kul med kör och sång, det är inte det. Jag bara hatar att folk inte kan engelska. Asså det får mig att bli så jävla arg. Vrf ska det vara så svårt att uttala orden rätt!? Svenskan och engelskan har samma stam i språkträdet. För inte så längesedan så var Sverige det land som var bäst på engelska. VAD FAN HÄNDE!? Lär inte föräldrar sina barn det? Jag gjorde det... Min pappa talade perfekt engelska, flawless. Och han var född och uppväxt i Värmland...

Jag säger inte att alla ska tala perfekt engelska (dock vore det jävligt skönt), men förbättra kan man absolut! Man kollar på TV, mer än hälften av programmen är på engelska. SKA DET VARA SÅ JÄVLA SVÅRT ATT HÄRMA DET UTTALET!? Typ alla bra låtar är på engelska, hur lyckas man få en annan dialekt på låten när man sjunger den själv. När jag var liten och inte hade värsta bra uttal, så sjöng jag ändå på ren engelska. För man härmar ju...

Drf blir jag jävligt irriterad över att höra typ 100(?) pers sjunga så jävla fel. För det blir fel, även om man har rätt ord. DET BLIR SÅ JÄVLA FEL!


Kommentarer
Postat av: Mitra

Håller meed!! Hemskt... Och alla sjunger likadant x)

Och att de stoppar så plötsligt i varje hallelujah gör inte saken bättre... Får det att låta som en vikingavisa :P

2010-12-25 @ 23:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback