Historien om hårförlängningen

Det hela började med att jag klippte av halva mitt hår *sad face*, impulsgrej ingen aning om vrf jag gjorde det.
Sen ville jag skaffa extensions, jag frågade runt och fick tips om "afro shop". Efter Rhodos bestämde jag mig för att gå dit och kolla vad det fanns för alternativ. Lyckligt nog fanns det typ exakt min hårfärg. I kassan sa snubben att det fanns en kvinna som visste hur man gjorde detta och att hon skulle komma nästa dag. "Nästa dag" var den dagen vi skulle åka till Tallinn och jag tyckte att de lät asbra, för jag ville ha håret på båten.
Jag kmr dit nästa dag och en annan snubbe (som bara snackar dålig engelska) säger att han ska ringa tanten, för hon var inte där.
Jag snackar med denna tant och hon säger att hon inte hört att hon skulle vara där den dagen och att jag måste boka tid. Jag blir skitarg men bestämmer mig för att boka tiden. Det blir måndag klockan 13.00.
Jga kmr dit idag och hon är där (tack och lov). Jag säger att det är jag som ska ha håret gjort och hon visar mig till källaren ^.^. Där finns en liten frisör salong-ish.
Jag sätter mig i stolen och hon börjar mäta och klippa i håret, det blir till slut 5 olika "hår-längder" (visar sen på video lr bild). Sen säger hon att det kmr ta en halvtimme för henne att sy fast clipsen till varje hårbit. "Fine" säger jag och vill dra på stan med Niki.
Sen säger hon från ingenstans att jobbet kmr kosta 700 spänn. Jag ba: :O:O:O:O, skojar du!? Själva håret kostar 600, ska jag betala 700 kronor till bara för att du mäter och syr fast!?
Hon: Ja, du betalar för att du tar hit mig också.
Jag: HAHA, nej! Jag har inte så mkt pengar, jag trodde att detta kanske skulle kosta 100 spänn extra.
Jag märker att hon blir sur, så jag säger att jag kan ta håret här och nu och betala för det hon hittills gjort. Hon säger att det får kosta 150 spänn och jag håller med.
När jag kmr upp säger snubben i kassan att vi kan göra en "deal". Jag betalar så mkt jag har och vi försöker komma överens. Jag ba, jag kan ge er 1000 spänn för jobbet och håret, inte ett öre mer! Han säger ok, hon säger ok.
Sen skulle hon alltså sy på clips och ber mig och Niki att gå på stan i 20 minuter. Vi kmr tillbaka efter 20 minuter och hon har bara hunnit sy en hårslinga. Hon kollar snett på mig och säger att jag kan komma tillbaka imorgon, för hon ska till arbetsförmedlingen.
Fine, imorgon klockan 12.00 kmr jag hit. Du ska vara här, du ska sätta i mitt hår och jag ger er tusen spänn. OK!?
Ok, ok that's fine, svarar hon.
Sååååååååååååååå ladies and blog-readers, that's my story. Om jag inte får det där fucking håret imorgon, kmr jag slå henne. Jävla bitch!!!!!!!!!!!!!!
Oki, så nu är jag lugn.
Här är bild på håret som blev över

Man klipper alltså ut flera "rader" utav en låååång slinga hår. Naturligt hår btw!
På mig kmr håret gå ner till typ "precis under brösten" ^.^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback