4 böcker

I onsdags så var jag och Berri i bibblan. Jag behövde låna en engelsk bok tills på måndag, för läraren sagt det. Jag lånade 2 engelska böcker och 2 svenska böcker. Anledningen till att jag inte lånar en bok är för att jag har jävligt svårt att hålla mig till en sak, jag blir lätt uttråkad. Samma sak gäller filmer. Jag läser 3-4 olika böcker samtidigt (självklart inte samtidigt, men under samma period) bara för att inte bli uttråkad och sluta läsa boken som jag måste läsa ut.
Så nu har jag lite saker att läsa, men jag går jävligt sällan till bibblan och lånar böcker för att jag tkr verkligen inte om att läsa. Anledningarna till att jag går dit är antingen innan en semester (jag läser ut 1 bok på 2 dagar) eller inför ett skolarbete (tråkigaste anledningen ever! :( )
Men nu har jag iaf 4 böcker, som jag tänkte att jag kunde tipsa.
Jean "Jinx" Honeychurch is a sixteen-year-old girl from Iowa. Believing she was born with bad luck, she goes to stay with her Aunt Evelyn and Uncle Ted in Manhattan, New York, to escape the most recent bout of it. However, the truth is that Jean had cast a love spell on her crush (Dylan) which turned out wrongly and caused him to become stalker-ish

Det här är en svensk bok som är översatt till engelska, och det är den jag kommer att läsa inför engelskan.
Johnny, My Friend is narrated by 12-year-old Krille. Krille is a naive youth, having grown up in a safe, supporting family in 1950s Stockholm. A new boy, Johnny, appears in Krille's life, and quickly impresses the neighborhood boys with his bicycling prowess. His popularity aside, Johnny is a bit of a mystery, rarely saying anything about his life. The boys of the neighborhood do not know where he lives, and sometimes he disappears for long periods, only to turn up again without explanation. Krille determines to solve the mystery of Johnny. Johnny has got a secret, a big one, and Krill's going to discover it...


Jag älskar Katarina Von Bredow. Det finns ingen bättre författare än henne, snart kommer jag att ha läst ut alla hennes böcker oh jag vill ha mer!
Det är en ungdomsroman som handlar om 19-åriga Fanny som är uppe i sitt första "riktiga" förhållande. Hennes kärlek heter Johan, eller Mr. Perfect som han kallas, och han har en egen lägenhet. Fanny själv bor fortfarande hemma hos sin alkoholberoende mamma, fast hon tillbringar stor del av sin tid hos pojkvännen. Men en dag upptäcker Fanny att allt inte står rätt till. Fanny vill gärna tro att hon och Johan ska vara lyckliga ihop, men kan de bli det? När SO-läraren Finn erbjuder sitt stöd så tar Fanny tacksamt emot det, trots att allting ställs på sin spets.

Elin är förälskad i sin bästa väninnas pappa. Hon kämpar emot. Det här får inte hända. Men det händer i alla fall. Paul är inte längre bara Tessas pappa. Han är Paul. Utan sammanhang. En solitär. Undrande ser hon på de andra vuxna i sitt liv. Vilka är de egentligen?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback