"Candide" är utläst!

Har nyss läst ut "Candide". Det var en jävligt bra men jobbig bok. En bok på 152 sidor tog mig en och en halv vecka att läsa ut. Det brukar ta mig 2 dagar att läsa ut en bok på ca. 200 sidor (om jag tycker att den är bra). Men den här var svår att ta in. Det händer så mycket sjukt/roligt/bra/dåligt under hela bokens gång att man måste lägga ifrån sig den och tänka efter lite.
Men nu är den utläst och klar att analyseras, men det börjar jag inte med nu. Jag skulle inte rekommendera boken till en kompis, bara för att den är jobbig och djup. Men till en vuxen som tycker om att läsa böcker, så är detta perfekt. Jag skulle aldrig läst denna bok om det inte vore för skolan. Även om jag skulle fått göra om det, så skulle jag inte lånat den. Den är för jobbig. Men jag kan inte säga att jag ångrar det faktum att jag läst ut den.

Om en kvart börjar franskan och sen drar jag hem. Vi läses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback