En hund ska aldrig bitas

Jag hann inte till yogan igen. Haha, fan asså! Men jag kom typ 2 min sent, och vågade inte gå in. Men jag gymmade ist, sen joinade Carro. Sen gick vi hem och det är faktiskt inte så kallt ute idag. Jag gick ut med blött hår och trodde jag skulle dö, men det var helt ok faktiskt. Spring is on its way?
Men iaf, jag sov ju skitlänge igår och vaknade på natten utav att Tira typ skäller och morrar åt morsan. (jag sov i morsan säng för att inte bli störd). Helt plötsligt hör jag hur Tira biter morsan, och morsan slår henne på nosen. Hahahah drama klockan fyra på natten!!! Jag ba;
-Vrf slår du henne!?
- För att hon bet mig jättehårt! :O
- Vrf bet hon dig? :s
- För att jag inte fick ta täcket ifrån dig. -.-'
Hahahaha, Tira har alltså blivit arg på morsan för att hon tog sitt täcke. Fattar ni? jag sov med morsans täcke. På natten ville hon ha tillbaka täcket, så hon hämta mitt täcke (ifrån mitt rum). Sen ska hon byta täcke medan jag och Tira sover. Morsan börjar dra och byta. Och Tira bara hoppar upp och blir skitarg. Hahaha, asså allt är safe.
Shih tzus (hundrasen) är vakthundar och de har bara en ägare. Den kan ha flera personer som den lyssnar på, men bara en matte/husse. Jag är den personen. Så då måste hon "vakta" mig. Men hon gör det inte bara så där, utan när jag inte är medveten. När jag sover, när en okänd man kmr fram, när jag är ledsen lr rädd. Det är oftast bra, men ibland inte. Som igår natt t.e.x. allt gick ju bra egentligen. Men en hund ska aldrig bitas. Folk tror att det är kul när en chiuaua gör det men livsfarligt när en rottweiler gör det. People, det är samma sak! Det är samma art. En hund ska aldrig bitas, det tyder bara på att hunden är osäker. Igår var Tira osäker, hon blev lite rädd och lite för "vaktig", därav smällen på nosen. Då fattar hon; så här får man aldrig göra.
Tira bits egentligen inte alls. När man leker med henne, så nafsar hon men hon släpper direkt, hon tar aldrig ett bett. Men om hon bits för att hon är irriterad är en annan sak. Det tyder på att hon inte tkr om det du gör, att du kanske skadar henne lr liknande. Hon har bitit morsan ibland för att morsan har lekt för "hårt" med henne, det har hon all rätt att göra. Det är hennes sätt att kommunicera, hon kan ju inte prata. Detta händer alltså om hon inte kan komma loss från ett grepp e.t.c.
Haha, mkt om hundpsykologi där, men det är kul! Det är kul att veta hur hundar tänker. Vrf de gör som de gör.
Vi kan köra på mer sånt här! I like it. Men iaf nu ska jag ut med Tira.
Vakthund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback