Ny kategori: Kreta

Igår bokade jag och morsan biljetterna till flyget! Den 19: onde maj klockan 17.00 flyger vi iväg! Herregud vad fantastiskt det känns. Jag har nog aldrig varit så sugen på att resa förr. Det är det här jävla vädret + äckeltvåan i gymnasiet som verkligen bidrar till denna längtan.
Jag hatar egentligen att vi ska resa i två veckor. Jag hatar att vara borta från mitt hem mer än 10 dagar, men jag tror att I will manage.
Det värsta är egentligen det faktum att Tira kommer att vara här med ev. valpar. Nej, men jag tror att jag klarar mig. En annan hemsk grej är att om jag ser fram emot denna resa så betyder det att jag ser fram emot en massa nationella prov också. F*****N.

Just nu letar jag hotell och har lite svårt att bestämma mig eftersom det finns ens massa plus och minus där ute. Alltså bra saker med de olika hotellen och mindre bra saker. Jag tänker mkt visserligen, men... Ibland är det jobbigt att vara våg!
Första hotellet jag har in mind.
  • Billigast
  • Närmast havet
  • Större lägenheter
  • Stort område

  • Inget trådlöst internet på rummen
  • Långt ifrån själva stan (Chania)
  • Framstår som lite "trashy"


Andra hotellet jag har in mind
  • Trådlöst internet inom hela området
  • Känns "hemtrevligare"
  • Lite fler aktiviteter
  • Finare rum

  • 1000 spänn dyrare
  • Verkar lite mer för barnfamiljer (jag hatar ouppfostrade barn på semester)
  • Lite långt ifrån stranden


Jag har ett tag på mig att välja. Det lutar lite mer åt det andra hotellet för mig, men vi får se. Jag kanske hittar ännu ett hotell.
Det som är bra med båda hotellen är att "All inlusive" ingår i priset. Då slipper man tänka på att köpa mat och laga den, det blir en riktigt semester helt enkelt. Tro inte att detta är dyrt på något sätt. Hotellet är billigare än flygbiljetterna! Men kommer inte att avslöja något pris just nu. Det känns lite konstigt. Saker man inte ska skriva och helst hålla för sig själv, men jag fattar inte riktigt vrf. Men jag lyssnar på min kära mamma i detta fall, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback