"Alla"

Idag hade jag ett pass på Leos. Jobbade där från elva till sex. Senare på kvällen var jag, Alva och Justus på bio och såg en skräckis, "Sinister".
 
Nu kom jag hem och ska förbereda mig inför imorgon, jag jobbar från halv åtta till fyra på herrgården. Innan jag åkte till bion så hämtade jag ut en paket. Det innehöll två par byxor, ett par idrottsbyxor från Only som sitter jättebra och  ett par svarta jeans från Cheap Monday. Storleken var för liten på jeansen så jag måste skicka tillbaka dem. Jag letar efter retursedeln och hittar istället en fin liten seriestrip som visar att man ska skriva ut retursedeln själv och lägga i paketet.
 
Jag har ingen skrivare. Har aldrig haft, för att vi i familjen inte har pengar att lägga på det. Varför förväntar sig alla att man ska ha en? Om ett företag förväntar sig att man ska skriva ut en grej som dem behöver. Då får de väl för f*n skicka en jäkla skrivare också!
Så nu måste jag antingen be en kompis om en tjänst, vilket inte alls är svårt eller jobbigt, men det är så jäkla drygt, eller så måste jag till bibblan och betala för ett papper och bläck. Ska jag verkligen behöva göra det här för att företaget slutat klistra med retursedlarna? 
Dem förlorar iallafall en kund p.g.a. det här och det är ju synd för dem. 
 
Nu var jag tvungen att skriva av mig lite, haha. Men jag tycker att sånt här är jobbigt. När man bara börjar förvänta sig sådant här. Det var som när datorer började bli en grej som "alla" hade hemma. Då fick man läxa från skolan att göra uppgifter på datorn. Alla som inte hade en dator fick räcka upp en hand och kanske hitta en kompis att göra det tillsammans med. Till slut var det bara jag som satt med uppräckt hand i klassrummet och ingen ville göra uppgifterna med någon annan om alla andra fick göra själva. Men helt seriöst, om man kräver att en läxa ska vara gjord på datorn, då får man provide (vet inte det svenska ordet) datorer också. Jäkla bajsgrej. Jag blir så sur...
 
Nu ska jag sova, för att jag ska upp och jobba, för att tjäna pengar, för att köpa en skrivare, för att "alla" ska ha en. 

Kommentarer
Postat av: samia

HAHA va gullig du är! Älskar din blogg oxå!:)

2012-12-29 @ 14:09:07
URL: http://samiiias.devote.se
Postat av: Cornelia

Är snister jätte läskig eller bara lite läskig för vet inte vad jag vill titta på , på youtube .
Lite tips skulle va bra :)

Svar: Den är jätteläskig! Haha, sov med lampan tänd hela natten :) Men den var bra. Jag gillar the ring, the grudge och alla paranormal activity filmer :). House of wax är också ganska bra :D
Therese

2012-12-30 @ 15:53:17
URL: http://korren.bloggplatsen.se
Postat av: Cornelia

jag har sett the ring , House of wax , jag är typ som du då gillar läskiga filmer :)

2013-01-04 @ 11:12:04
URL: http://www.korren.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback