Almost roadkill

I helgen hände en massa spännande saker, hihi! Jag ska berätta lite mer om mina planer senare under veckan. I lördags så var jag på ett födelsedagskalas för vår grannes ettåring. Igår så hade gick jag på en promenad med Johanna, som jag inte träffat på flera fleeera månader.
Imorse så kom jag aldrig upp, så jag stannade hemma. Imorgon så rullar väl allt på som vanligt. Jag upplevde den värsta chocken i hela mitt liv idag. Jag skulle till maxi med Tira och jag har henne alltid lös, för hon är någorlunda lydig. När jag var påväg hem så gick jag över gatan men Tira bestämde sig för att stanna kvar på andra sidan och lukta på snö. Jag vänder mig om för att ropa på henne och då kör det förbi en bil i FULL FART och precis då göra sig Tira redo för att springa till mig. 
Jag höll på att svimma och skrek ut i ren chock "TIRA KOM HIT NU!!". Som tur var så hann Tira backa och stod med nosen 4 cm från bilen. Keep in mind att allt detta sker på 0.5 sekunder men mitt hjärta hoppade över ett slag. 
Jag är fortfarande ganska chockad, men det är ganska lugnt nu. Tira mår bra och springer runt som en galning, no worries.
Men folk måste lära sig att köra, jag fattar inte hur vissa har körkort!? (hihi, körkort, hihi) Biljävlen stannade inte utan körde vidare, saktade ner, föraren såg att jag bar upp Tira och gick hem, och så körde han vidare i samma fart...
Nästa gång blir det jacka, reflexväst och skogspromenader

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback